Gravtjänster

Lovisanejdens kyrkliga samfällighet ansvarar för gravtjänster inom samfällighetens församlingar. Praktiska arrangemang och bokningar för begravningar görs via församlingskansliet (som finns i Lovisa) där du kan komma överens om följande ärenden:

• tidpunkt och plats för begravningen och minnesstunden
  • gravplats och en möjlig visning av gravplatsen
  • bokning av präst och kantor
  • gravskötselavtal - alla gravskötselavtal skall göras senast 31.5. Läs mera om gravskötselavtal här.

Öppethållningstiderna och besöksadressen hittar du här

Avgifter

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar.

Ekonomichef Gitte Backman ansvarar för gravärenden inom Lovisanejdens kyrkliga samfällighet.

För info om gravplatser och gravskötsel, kontakta förvaltnigssekreterare Anne Strandberg, tfn 044 552 4567, lovisanejdensforsamlingar@evl.fi

Alla reagerar på sorgen på sitt eget sätt. Begravningen är ett sätt att sörja, att minnas, att ta avsked, att hedra en människa som stått en nära.

Läs hur begravningen går till

De begravningsplatser som de evangelisk-lutherska församlingarna upprätthåller är allmänna. Alla som bor på en ort har rätt att bli begravda där, oberoende om de hört till kyrkan eller inte.

Läs om gravplats