Kyrkornas öppettider

Kyrkorna har sommaröppet och är öppna under tillställningar, t.ex. gudstjänster.

Besök i våra kyrkor utanför öppethållningstiderna kostar 50€/grupp

Bokningar: 044 7229 241 eller agricolaforsamling@evl.fi

Varmt välkommen!

Strömfors nya kyrkbro

är färdigställd och välsignas för användning på skärstorsdagen 28.3.2024 kl. 15.

Obs -undantag,:

Pernå kyrka är stängs tillsvidare pga de skador branden 2.5.2023 förorsakat. Nu kan bekanta diajan kirkko on toistaiseksi suljettu. Syynä 2.5. sattuneen tulipalon vauriot. Du kan utforska kyrkan virtuellt genom denna länk Öppna länk i ny flik

Strömfors kyrka är stängd  8.1-22.3.2024. Verksamheten flyttar till församlingshemmet i Strömfors bruk.

Liljendal kyrka är stängd 2.10-12.12.2023 och 26.12.2023-22.3.2024. Verksamhet i Sävträsk kapell.

Kyrkor och lokaler

Här (se nedan) hittar du alla Lovisanejdens vackra kyrkor, kapell och övriga lokaler. Bokning av lokaler kan du göra via församlingskanslierna. Kontakuppgifter hittar du skillt från varje presentation. För tilläggsinformation se uthyrning av lokaler.

Vid frågor kring skötsel och reparation av fastigheter kan du kontakta oss per e-post lovisanejdensforsamlingar@evl.fi

Kontakuppgifterna finns här.

Typ av lokal